För dig som söker jobb

Söker du jobb kan du få stöd från Växjö kommun.
Stödet kan vara att få arbetsträning, praktik eller studier.

Söker du jobb,
ska du skriva in dig
hos Arbetsförmedlingen.
Det kan du göra genom
Arbetsförmedlingens webbplats Länk till annan webbplats..

Har du varit sjuk
eller haft det svårt på en arbetsplats?
Då kanske du behöver testa att arbeta,
för att se om du klarar det.
Du kanske behöver hjälp
att komma igång med
dina rutiner i vardagen?
Det kallas att arbetsträna.

Kanske behöver du utbilda dig mer?
Är du 20 år eller äldre,
kallas det komvux.
Eller du kanske vill byta yrke
eller studera ännu mer.

Du som har ekonomiskt bistånd
men ska komma igång
att arbeta eller studera,
kan du få hjälp
av din koordinator
på Växjö kommun.

Du kan ringa eller mejla till oss

Telefonnummer: 0470-410 00

E-postadress: info@vaxjo.se

Senast uppdaterad: 28 augusti 2024