Resultat av kontaktcenters service
Du som ringer till Växjö kommuns kontaktcenter kan bli uppringd efteråt för att svara på frågor om servicen som gavs. Syftet med denna undersökning är att Växjö kommun får veta hur kommunens service upplevs och hur vi kan förbättra verksamheten. Här redovisas resultaten från undersökningen.
I tabellen visas resultaten från enkäten om invånarnöjdheten kring kontaktcenters kundservice. Resultat visas från år 2023 och 2024.
Kategori | 2023 | 2024 | Differens |
---|---|---|---|
Engagemang | 89,5 | 88.7 | -0,9 |
Enkelhet | 78,7 | 78,0 | -0,7 |
Generell nöjdhet | 85,8 | 85,8 | -0,1 |
Kunskap | 84,6 | 85,4 | +0,8 |
Svarstid | 83,0 | 80,5 | -2,5 |
Uppklarning | 78,0 | 79,1 | +1,1 |
Förklaring till kategori
- Engagemang
Sätt betyg på hur du upplevde kommunvägledarens service och engagemang i samtalet - Enkelhet
Sätt betyg på hur enkelt vi gjorde det för dig att lösa ditt ärende - Generell nöjdhet
Sätt betyg på hur nöjd du är med samtalet som helhet - Kunskap
Sätt betyg på din uppfattning om kommunvägledarens kunskap - Svarstid
Sätt betyg på hur snabbt du kom fram till en kommunvägledare - Uppklarning
Sätt betyg på i vilken utsträckning du fick svar på din fråga och ditt ärende löst
Betyg | Index |
---|---|
5 | 100 |
4 | 75 |
3 | 50 |
2 | 25 |
1 | 0 |
Senast uppdaterad: 3 december 2024