Planerat it-underhåll leder till störningar i e-tjänster, webbplatser och molntjänster i helgen

Fredag och lördag den 13-14 maj kan det bli störningar, helt eller delvis, på datasystem och internettjänster som du är van att använda vid kontakten med Växjö kommun.

Stäng meddelande

Kommunalråd och kommunchef

Några av politikerna är kommunalråd.
Kommunalråd arbetar bara med politik,
de har inget annat jobb.
I Växjö finns det fem (5) kommunalråd.

Växjös kommunalråd

Anna Tenje tillhör partiet Moderaterna.
Hon är ordförande i kommunstyrelsen.
Telefon: 0470-433 84 eller 070-983 44 16
E-post: anna.tenje@vaxjo.se

Andreas Olsson tillhör Centerpartiet.
Han är ordförande i kommunstyrelsen
om inte Anna är på plats.
Telefon: 0470-432 44 eller 0708-681 837
E-post: andreas.olsson@vaxjo.se

Malin Lauber tillhör partiet Socialdemokraterna.
Hon är ordförande i kommunstyrelsen
om inte Anna eller Andreas är på plats.
Telefon: 0470-433 81 eller 073-368 72 31
E-post: malin.lauber@vaxjo.se

Oliver Rosengren tillhör partiet Moderaterna.
Han är ledamot i kommunstyrelsen.
Telefon: 0470-416 40 eller 072-300 55 77
E-post: oliver.rosengren@vaxjo.se

Tomas Thornell tillhör partiet Socialdemokraterna.
Han är ledamot i kommunstyrelsen.
Telefon: 0470-79 64 46 och 070-991 29 12
E-post: tomas.thornell@vaxjo.se

Kommunchef

Kommunchefen är chef
för alla som är anställda i kommunen. 
Kommunchefens jobb är att försöka göra
så att politikernas idéer blir verklighet.

Monica Skagne är kommunchef i Växjö kommun.
Telefon: 0470-413 81
E-post: monica.skagne@vaxjo.se

Du kan ringa eller mejla till oss

Telefon: 0470-410 00

Senast uppdaterad: 18 november 2021