I Växjö kommun
har vi friskt och rent vatten.
Vattnet får inte bli smutsigt.
För att inte vattnet ska bli smutsigt
kontrollerar kommunen ofta vattnet.
Om du bor i villa betalar du
för vattnet du använder.
I din bostad finns en mätare
som mäter hur mycket vatten du använder.
Du får en faktura från kommunen
på hur mycket vatten du har använt.
Om du bor i lägenhet
ingår oftast vattnet i hyran.
Om vattnet inte ingår i hyran
får du en faktura på kostnaden för vattnet.
Du som bor på landet
och har egen vattenbrunn
betalar ingen avgift till kommunen.
Om du har egen vattenbrunn
och får problem med brunnen
kan du kontakta Växjö kommun.
Telefon: 0470-410 00
E-post: info@vaxjo.se